ایران نیوز

سه‌شنبه، شهریور ۱۴، ۱۳۹۶

حزب‌الله لبنان حمایت خود را از داعش اعلام کرد

به گزارش کردستان24، حزب‌الله لبنان در مقابل آمریکا از گروه تروریستی داعش حمایت کرد.
حزب‌الله در بیانیه‌ای اعلام کرد جنگنده‌های آمریکا مانع حرکت کاروان داعش به دیرالزور شده و آنها را در صحرای سوریه محاصره کرده‌اند.
حزب‌الله و داعش با موافقت رژیم سوریه توافق کردند صدها تروریست داعش با سلاحهای سبک از مرز لبنان به مرزهای عراق منتقل شدند.
توافقی که مورد انتقاد دولتهای عراق، کردستان و ائتلاف بین‌المللی قرار گرفته است و تهدیدی علیه امنیت عراق دانسته‌اند.
اما حسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله گفته است که انتقال تروریستهای داعش از مرز لبنان به شرق سوریه هیچ خطری برای عراق در پی نخواهد داشت.
حزب‌الله در بیانیه‌اش گفته است که اگر جنگنده‌های آمریکا به این وضعیت ادامه دهند، مرگ حتمی در انتظار داعش و خانواده‌های آنان خواهد بود.
همچنین بر پایبندی خود به توافق با داعش تاکیده کرد و اظهار داشته است که اتوبوسهای عناصر داعش از مناطق تحت سیطره ارتش سوریه بدون ایجاد مزاحمت عبور کرده‌اند و تنها 6 اتوبوس در مناطق تحت کنترل سوریه هستند.
از سوی دیگر سخنگوی ائتلاف بین‌اللملی گفته است اجازه نخواهند داد تروریستهای داعش به مرز عراق برسند و آنها را تحت نظر قرار خواهند داد.
جنگنده‌های آمریکا قبلا یک پل سر راه کاروان داعش را منهدم کرده بودند، اما به گفته مقام‌های نظامی به خاطر وجود کودکان و زنان در کاروان داعش مستقیما آنها را مورد هدف قرار نخواهند داد.
حزب‌الله با هدف قرار دادن نیت آمریکا در جنگ علیه ترور گفته است که هزاران جنگجوی داعش بویژه جنگجویان خارجی این گروه با همکاری آمریکا از شهر تلعفر فرار کردند و به مناطق کردستان پناهنده شدند.
اظهارات حزب‌الله در حالی است که نیروهای حشد الشعبی به مدت چندین ماه شهر تلعفر را محاصره کرده بودند.
ابو مهدی المهندس معاون هیات فرماندهی حشد الشعبی روز سوم خرداد 1396 به روزنامه «الاخبار» گفته بود شهرستان تلعفر در غرب موصل 360 درجه در محاصره نیروهای آنها قرار دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر