ایران نیوز

چهارشنبه، مهر ۲۶، ۱۳۹۶

ساکنین طوزخرماتو: مسئولان اتحادیه میهنی کردستان ما را فروختند

به گزارش کردستان24، روز چهارشنبه 26 مهر شمار زیادی از ساکنان آواره شهر طوزخورماتو در مقابل دفتر سیاسی اتحادیه میهنی کردستان در سلیمانی تجمع کردند و خواهان برکناری آن دسته از مسئول این حزب شدند که به گفته آنها خیانت کردند و کرکوک و طوزخرماتو را فروختند.

تجمع‌کنندگان که بسیاری از آنان جوانان داوطلب بودند و تا آخرین لحظه در مقابل هجوم شبه نظامیان حشد الشعبی وابسته به ایران از شهر و خانه خودشان دفاع کردند، خواستار کناره‌گیری مسئولان اتحادیه میهنی کردستان شدند که باعث ویرانی و آوارگی ساکنین طوزخرماتو و مناطق دیگر کردستانی شدند.

آنها همچنین تنها گذاشتن مردم طوزخرماتو از سوی بعضی مقامات اتحادیه میهنی را یک فاجعه و فروختن مردم و خاک کردستان دانستند و نام این مقامات را آشکار کردند که ساکنین شهر را در مقابل هجوم شبه نظامیان حشد الشعبی تنها گذاشتند.

یک از تجمع‌کنندگان اظهار داشت «ما دواطلبان شهر به تنهایی توانستیم شبه نظامیان حشد الشعبی را تا منطقه آمرلی عقب برانیم، اما مقامات نظامی در اتحادیه میهنی کردستان به ما پشت کردند و ما را فروختند».

آواره دیگری در میان تجمع‌کنندگان گفته است که «اکنون به علت خیانت مقام‌های اتحادیه میهنی، بسیاری از زنان و بچه‌ها کشته شدند و اکنون هم خیلی از کودکان هم از گرسنگی می‌میرند و هیچ کس به داد آنها نمی‌ رسد».

تجمع کنندگان به صدای بلند علیه مقام‌های اتحادیه میهنی کردستان شعار دادند و آنها را به فروختن کرکوک و طوزخرماتو متهم کردند.

روز دوشنبه 24 مهر شبه نظامی حشد الشعبی و نیروهای عراقی با همکاری بعضی از مقام‌های اتحادیه میهنی کردستان وارد شهر کرکوک و طوزخرماتو و باعث آوارگی دهها هزار تن از شهروندان کرد شدند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر