ایران نیوز

چهارشنبه، مهر ۲۶، ۱۳۹۶

نیروهای سوریه دموکراتیک شهر رقه را به طور کامل آزاد کردند

نیروهای سوریه دموکراتیک مورد حمایت آمریکا روز سه‌شنبه 25 مهر 1396 شهر رقه پایتخت خودخوانده گروه تروریستی داعش را به طور کامل آزاد کردند.

در آخرین نبرد رقه طی سه روز گذشته نیروهای سوریه دموکراتیک که اکثریت آنها از یگانهای مدافع خلق در غرب کردستان تشکیل شده است مناطق باقیمانده تحت کنترل داعش را کنترل کردند.

نیروهای سوریه دموکراتیک با به اهتزاز درآوردن پرچم خود در استادیوم رقه، آزادسازی شهر را به طور کامل اعلام کردند.

آزادسازی رقه در حالی است که هنوز بخشهایی از این شهر مین‌گذاری شده‌ و ساکنین شهر به مناطق تحت کنترل نیروهای سوریه دموکرات آواره شده‌اند.

تروریستان داعش در سال 2014 شهر رقه را کنترل کردند و آن را به مرکز اصلی برای توسعه خلافت و تصرف مناطق بیشتر و مرکز عملیات‌های تروریستی در اروپا تبدیل کردند.

شهر رقه همچنین مقصد اصلی شمار زیادی از جنگجویان خارجی برای پیوستن به گروه داعش بود.

پایتخت خودخوانده داعش تنها نماد اصلی خلافت آن نبود، بلکه شریعت اسلامی را با کشتن، سر بریدن و اشکنجه در مورد کوچکترین خطا در ملاء عام اعمال می‌کرد و فیلمهای منتشر شده از این اعمال جنایتکارانه بازتاب جهانی زیادی در پی داشته است.

عملیات آزادسازی شهر رقه روز 16 خرداد 2017 از سوی نیروهای سوریه دموکراتیک و با حمایت ائتلاف بین‌المللی جنگ علیه داعش به فرماندهی آمریکا آغاز شد، پس از آنکه در دو مرحله جداگانه مناطق بیشتری در استان رقه را کنترل کرده بود.

به گفته ناظران حقوق بشر سوریه ۳۲۵۰ نفر طی عملیات آزادسازی رقه کشته شده‌اند که تعداد یک سوم از آنان غیرنظامی هستند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر