ایران نیوز

دوشنبه، آذر ۰۶، ۱۳۹۶

ملا بختیار عضو ارشد دفتر سیاسی اتحادیه میهنی کردستان، می‌گوید کە همە اعضای اتحادیە میهنی موافق برگزاری همە‌پرسی بودند

ملا بختیار عضو دفتر سیاسی اتحادیه میهنی کردستان در مقالەای کە در وبسایت "چاودێر" منتشر شده است، بە تلاشهای اتحادیه میهنی کردستان جهت برگزاری همەپرسی و استقلال کردستان پرداختە و از اختلافات داخلی این حزب پردە برداشته است.
این عضو دفتر سیاسی اتحادیە میهنی کردستان نوشتە است کە قبل از برگزاری همە‌پرسی استقلال کردستان، همە اعضای رهبری این حزب از همەپرسی استقلال کردستان حمیات کرده اند. وی گفتە است حتی یک نفر از اعضای رهبری اتحادیە میهنی کردستان قبل از برگزاری همە‌پرسی در مخالفت با آن مطلبی را در روزنامەها و شبکە‌های اجتماعی منتشر نکردە است.
ملا بختیار نوشته‌است کە همەپرسی از حقوق دمکراتیک ماست و بە هیچ وجه برگزاری آن را اشتباه نمی‌دانیم.
این عضو دفتر سیاسی اتحادیه میهنی می‌گوید، در شرایطی کە بعد از حملە بە کرکوک و مناطقی از کردستان بە وجود آمدە است، بخشی از رهبری اتحادیە میهنی تعدادی از دیگر احزاب ککشان هم نمی‌گزد و اینطور وانمود می‌کنند کە از اول مخالف برگزاری همە‌پرسی بودەاند. من در پاسخ آنها می‌گویم کە برای اثبات حرف من بە توافقنامە اتحادیە میهنی با جنبش تغییر(گوران)، جلسات رهبری و نقشه‌راه اتحادیە میهنی برای حل مشکلات کردستان مراجعە نمایند کە در همە این اسناد در مورد برگزاری همە‌پرسی و حق استقلال کردستان تأکید شده است.
ملا بختیار در بخش دیگری از این مقالە، در مورد اختلافات جناحی اتحادیە میهنی کردستان جزئیات بیشتری را ارائە دادە و می‌گوید سابقه این اختلافات بە قبل از همەپرسی استقلال کردستان برمی‌گردد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر