ایران نیوز

یکشنبه، آذر ۲۶، ۱۳۹۶

مراسم گرامیداشت ٢٦ آذر، روز پیشمرگه در مقر دفتر سیاسی حزب دمکرات برگزار شد

به مناسبت فرا رسیدن روز پیشمرگه، در مقر دفتر سیاسی حزب دمکرات کوردستان ایران مراسم گرامیداشتی برگزار شد.
بنابر خبر رسیده به وب‌سایت کوردستان میدیا، روز شنبه بیست‌وپنجم آذر ماه ١٣٩٦ شمسی، مراسم گرامیداشت ٢٦ آذر روز پیشمرگه، با حضور مصطفی هجری دبیرکل حزب دمکرات کوردستان ایران، اعضای رهبری، کادر، پیشمرگه‌ها و اعضای حزب دمکرات برگزار شد.

مراسم مذکور با خواندن سرود ملی "ای رقیب" و یک دقیقه سکوت به احترام یاد و خاطره‌ی شهیدان راه آزادی کوردستان آغاز شد.

سپس پیام کمیسیون سیاسی-نظامی حزب دمکرات کوردستان ایران به مناسبت فرا رسیدن ٢٦ آذر، روز پیشمرگه، از سوی رستم جهانگیری، عضو دفتر سیاسی حزب قرائت شد. در بخشی از این پیام آمده است: ٢٦ آذر در تاریخ مبارزات آزادیخواهانه‌ی ملت کورد از اهمیت شایانی برخوردار است و به عنوان نقطه عطفی در این تاریخ محسوب می‌شود. ٧٢ سال پیش در چنین روزی، مردم به خروش آمده‌ی مهاباد برای از میان بردن آثار ستم و سرکوب به شهربانی آن شهر هجوم برده و آنرا به تصرف خود درآوردند و پرچم کوردستان را به اهتزاز درآوردند.

بعد از قرائت پیام مذکور سرودی حماسی تحت عنوان "ما پیشمرگه هستیم" توسط گروه موزیک حزب دمکرات خوانده شد. همچنین پیام اتحادیه‌های زنان، جوانان و دانشجویان از سوی "سلام اسماعیل‌پور" عضو هیئت اجرائی اتحادیه دانشجویان دمکرات کوردستان ایران قرائت گردید.

قابل ذکر است در بخش‌های دیگری از این مراسم هیوا میرزائی، پیشمرگه‌ی حزب به خواندن متنی به نام "فصل راسان" پرداخت و همچنین "رازیه شیری" پیشمرگه‌ی دیگر حزب، سرودی به نام "سرزمین من کوردستان است" را تقدیم حاضرین در مراسم کرد.

بنابر رسم همیشگی، در چنین روزی از پیشمرگه‌هایی که بیست سال از عمر خود را وقف خدمت به ملت و سرزمین خود کرده‌اند، قدردانی شد. در همین رابطه سعید پورخسروی، شهاب خالدی و کاوه صدقی از جمله پیشمرگه‌هایی بودند که از سوی مصطفی هجری دبیرکل حزب دمکرات کوردستان ایران، مورد تقدیر قرار گرفتند.

همچنین گروه سرود کودکان کانون نرگس با خواندن سرودی تحت عنوان "نه کولده‌‌رم من" فضایی از هیجان و احساسات را به مراسم گرامیداشت روز پیشمرگه بخشیدند.

در بخش پایانی مراسم، غلام فاتحی، هنرمند مطرح حزب دمکرات، سرودی را تحت عنوان "کوردستانه‌که‌م" تقدیم حضور حاضرین کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر