ایران نیوز

پنجشنبه، بهمن ۱۲، ۱۳۹۶

حکم یک شهروند کُرد در دادگاه تجدیدنظر به ٢٠ سال حبس کاهش یافت

حکم یک شهروند کُرد اهل شهرستان اشنویه در دادگاه تجدیدنظر استان آذربایجان‌غربی به ٢٠ سال حبس تعزیری تقلیل یافت.
به گزارش کوردستان نیوز به نقل از آژانس خبررسانی کُردپا، حکم ٢٥ سال حبس تعزیری یک شهروند کُرد به نام "حاصل عزیزی" اهل روستای "قره‌سقل" از توابع اشنویه در دادگاه تجدیدنظر استان آذربایجان‌غربی به ٢٠ سال حبس تعزیری کاهش پیدا کرد.

این شهروند کُرد که دارای دو فرزند می‌باشد، بدون اینکه به اتهامات وارده اعتراف کند به ٢٠ سال حبس تعزیری محکوم شده است.

 
حاصل عزیزی

حاصل عزیزی از سوی دستگاه قضایی حکومت ایران به "همکاری با یکی از احزاب کُرد اپوزیسیون حکومت ایران" متهم شده است.

در همین رابطه نیز، روز پنج‌شنبه بیست و هشتم دی‌ماه، "هدایت عبدالله‌پور" فرزند ابوبکر زندانی سیاسی کُردبرای دومین بار در دادگاه انقلاب ارومیه محاکمه و دادگاه او را به اتهام "همکاری با یکی از احزاب کُرد اپوزیسیون حکومت ایران" مجددا به اعدام محکوم کرد.

به گفته یکی از نزدیکان هدایت عبدالله‌پور، پس از اینکه حکم اعدام هدایت‌ عبدالله‌پور در شعبه چهل و هفتم دیوان عالی کشور نقض و به دادگاه انقلاب ارومیه ارجاع داده شد، هدایت عبدالله‌پور در شعبه دوم دادگاه انقلاب ارومیه محاکمه و برای دومین بار بنا به خواسته و فشار حفاظت اطلاعات سپاه ارومیه به اعدام محکوم گردید.

اسفندماه سال ٩٥، شعبه یکم دادگاه انقلاب ارومیه حکم اعدام برای هدایت عبدالله‌پور و ١٠٠ سال زندان را برای هریک از حاصل عزیزی، محمدظاهر فرامرزی، یعقوب بااکرام، جلال مسروری، کمال مسروری و صدیق بااکرام صادر نموده بود.

چندی پیش، پرونده این هفت شهروند کُرد به‌منظور بازبینی اعمال دادگاه بدوی و نهایتاً اصلاح رأی صادر شده از دادگاه نخستین به شعبه دوم دادگاه تجدیدنظر استان آذربایجان‌غربی ارسال گردید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر