ایران نیوز

پنجشنبه، بهمن ۱۲، ۱۳۹۶

انتقال دو زندانی سیاسی کُرد به سلول انفرادی

دو زندانی سیاسی کُرد در زندان مرکزی سنندج به سلول انفرادی منتقل گردیدند.
به گزارش کوردستان نیوز به نقل از آژانس خبررسانی کُردپا، رامین و افشین حسین‌پناهی دو زندانی سیاسی کُرد محبوس در زندان سنندج در پنجمین روز اعتصاب غذای خود به سلول انفرادی منتقل شدند.

این دو زندانی سیاسی کُرد اعلام کرد‌ه‌اند که تحت هیچگونه شرایطی به اعتصاب غذای خود پایان نمی‌دهند.

روز شنبه هفتم بهمن‌ماه، رامین حسین‌پناهی، زندانی سیاسی کُرد محکوم به اعدام و برادرش افشین حسین‌پناهی در زندان مرکزی سنندج دست بە اعتصاب غذا زدند.

این دو فعال سیاسی و مدنی کە برادر یکدیگر هستند در اعتراض بە صدور حکم اعدام برای رامین روز شنبە هفتم بهمن‌ماە دست بە اعتصاب زدند. آنان طی نامە‌ای رسما اعتصاب غذای خود را بە مسئولان زندان مرکزی سنندج اعلام کردەاند.

دادگاه انقلاب سنندج طی حکمی رامین حسین‌پناهی، زندانی سیاسی کُرد را به اعدام محکوم کرد. این حکم روز پنج‌شنبه پنجم بهمن‌ماه به وی ابلاغ شده است. 

رامین حسین‌پناهی به "اقدام علیه امنیت ملی و عضویت در کومله" و نیز "حمل اسلحه و شرکت در درگیری نظامی" متهم شده و وی تمامی این اتهامات را "بی‌پایه و تنها سناریو سازی وزارت اطلاعات" اعلام نموده است.

همچنین روز چهارشنبه سوم آبان‌ماه سال جاری، افشین حسین‌پناهی در شعبه یکم دادگاه انقلاب سنندج به ریاست قاضی سعیدی به اتهام "برگزاری مراسم نوروز و همکاری با یکی از احزاب کُرد اپوزیسیون حکومت ایران" به ٨ سال و شش‌ماه زندان تعزیری محکوم گردید.

افشین حسین‌پناهی که سابقه همکاری با نهادهای محیط زیستی را در کارنامه خود دارد، سال ٩٠ طی پیگیری پرونده مرگ مشکوک برادرش "اشرف حسین‌پناهی" به اتهام "تبلیغ علیه نظام" به یک سال زندان محکوم شده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر