ایران نیوز

چهارشنبه، آبان ۳۰، ۱۳۹۷

اظهارات بی سابقه علیه قاتلان غارتگر جماران

سابقه جمهوری اسلامی در ترور مخالفان به اندازه عمر این حکومت است
 نماینده آمریکا در سازمان ملل در سخنانی جمهوری اسلامی را به ترور مخالفان حکومت متهم کرد و گفت سابقه رژیم ملاها در «ترور مخالفان سیاسی» به اندازه عمر خود جمهوری اسلامی، طولانی است.

به گزارش صدای آمریکا، نیکی هیلی این سخنان را در اظهاراتی در شورای امنیت سازمان ملل بیان کرد. نشست شورا درباره خاورمیانه بود.
خانم هیلی گفت در حالی که دیپلمات های آمریکایی در ایران گروگان گرفته شده بودند، عوامل حکومت ایران و نیروهای نیابتی آنها کارزار ترور مخالفان سیاسی در شمال آفریقا، اروپا، و سراسر خاورمیانه را آغاز کردند.
او گفت در ماه های گذشته، چندین کشور اروپایی به طور علنی تلاش های رژیم ایران برای قتل مخالفان در خاک های خود را تقبیح کردند؛ در ۳۰ اکتبر، مقامات دانمارکی توطئه عوامل اطلاعاتی جمهوری اسلامی برای قتل سه مخالف در خاک دانمارک را آشکار کردند.
هیلی گفت توطئه تروریستی رژیم ایران به گونه ای آشکار نقض حق حاکمیت دانمارک بود که سیاستمداران دانمارکی آن را با توطئه روسیه برای مسموم کردن اسکریپال ها ( جاسوس سابق روس و دخترش) در بریتانیا مقایسه کردند.
سفیر آمریکا گفت تلاش ها برای ترور مخالفان سیاسی در خاک خارجی منعکس کننده طبعیت واقعی رژیم ایران است و این حملات و اینگونه رفتارها است که باعث شده است آمریکا تحریم ها را بازگرداند.
به گفته او، رژیم تهران ثابت کرده است که متشکل از همان گروه قاتلان غارتگر است که در دهه ۱۹۸۰ نیز بود.

تروریسم ملاها روی دست اروپا مانده است

دویچه وله آلمان گزارش داد: در حالی‌که وزرای خارجه اتحادیه اروپا مشغول رایزنی برای نجات برجام هستند، پرونده‌های ترور علیه حکومت ایران دردسرساز شده‌اند. وزرای خارجه این اتحادیه، برای تحریم عوامل درگیر در این پرونده‌ها، به توافق رسیده‌اند.
به گزارش خبرگزاری رویترز، از اجلاس وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل هیچ نامی یا تصمیم مشخصی بیرون نیامد ولی توافق کلی برای اعمال تحریم انجام گرفت و وزرا مشغول تهیه لیستی از افرادی هستند که باید مورد تحریم قرار بگیرند.
دولت دانمارک ماه گذشته جمهوری اسلامی را به برنامه‌ریزی برای ترور یک مخالف حکومت ایران در خاک دانمارک متهم کرد. با طرح اتهامات جدید دانمارک، اکنون هفت کشور اروپایی، اتریش، فرانسه، بلژیک، هلند، آلمان، دانمارک و نروژ دستکم در چهار پرونده ترور موفق و ناموفق مخالفان جمهوری اسلامی، انگشت اتهام را متوجه نیروهای امنیتی آن کرده‌اند.

با باز شدن پرونده جدیدی از اتهام تلاش برای انجام عملیات تروریستی در خاک اروپا، اکنون به نظر می‌رسد که جمهوری اسلامی برای متقاعد کردن اروپایی‌ها در کم اثر کردن تحریم‌های آمریکا با مشکلات بیشتری مواجه است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر