ایران نیوز

شنبه، آبان ۲۶، ۱۳۹۷

زخمی شدن یک کولبر نوجوان کُرد در مرز سردشت

یک کولبر نوجوان اهل سردشت در پی شلیک مستقیم نظامیان حکومتی در مرز این شهرستان زخمی شد.

 به گزارش کوردانه به نقل ازآژانس خبررسانی کُردپا، روز شنبه بیست و ششم آبان‌ماه، یک کولبر نوجوان به نام "مهران دهستانی‌راد" ١٥ ساله اهل روستای "دوله‌تو" از توابع سردشت براثر شلیک نظامیان حکومتی به شدت زخمی گردید.

این کولبر نوجوان از ناحیه پا به شدت زخمی و جهت مداوا پزشکی به مراکز درمانی سردشت منتقل شده است. پزشکان وضعیت عمومی این کولبر نوجوان را مناسب گزارش داده‌اند.

این کولبر نوجوان برای تأمین مایحتاج زندگی خود و خانواده‌اش به کار پر خطر کولبری در مرزها روی برده است.

اردیبهشت‌ماه سال جاری، یک نویسنده ایرانی به نام "عادله خلیفی" رمانی را تحت عنوان "اینجا صدای گرگ‌ها بلندتر است" درباره زندگی کولبران چاپ و منتشر نمود که در گفت‌وگو با آژانس کُردپا درباره انگیزه نوشتن این رمان اعلام کرد: "اسفند ٩٤ فیلمی درباره­‌ی کولبری نوجوانی را دیدم که با باری بر پشتش از صخره­ای بالا می‌­­­­رفت. از دیدن فیلم شوکه شدم. تا آن­روز شناختی از کولبران نداشتم. چنین صحنه‌­های را پیش از این در فیلم‌­های سینمایی دیده بودم که با ترفندهایی چنین شرایطی را فراهم می‌­کنند و البته در هیچ­کدام از آن فیلم‌­ها باری بر دوش هنرپیشگان نیست. دیدن چنین صحنه‌­ای از زندگی واقعی و هر روزه­‌ی کولبران مرا بسیار اندوهگین کرد.چرا باید کسانی در چنین شرایط سخت و خطرناکی زندگی کنند؟ بارِ پشت آن نوجوان کولبر از وزن خود او هم سنگی‌ن­تر بود.از آن­روز پیگیر خبرهای مربوط به کولبران شدم. هر روزی که می­‌گذشت و گزارش‌­ها را می‌­خواندم و یا فیلم‌­ها را می­دیدم، تأثیرش بر من بیشتر می‌­شد تا قصه‌­ای به سراغم آمد. گمان من این بود که اگر بخواهم درباره­­ کولبران رمانی بنویسم، باید داستانی قوی و خوب داشته باشد تا مخاطب را با خودش همراه کند و قصه‌­ی شوان و هانا، قصه‌­ای بود که رمان را شکل داد."

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر