ایران نیوز

چهارشنبه، فروردین ۲۹، ۱۴۰۳

۱۴ سرباز اسرائیلی بر اثر حمله موشکی و پهپادی حزب‌الله لبنان زخمی شدند


 
در حمله پهپادی و موشکی گروه حزب‌الله لبنان به یک پایگاه نظامی اسرائیل در شمال این کشور ۱۴ سرباز اسرائیلی زخمی شدند که حال شش تن از آنها وخیم اعلام شده است.

حزب‌الله لبنان، گروه شبه‌نظامی مورد حمایت جمهوری اسلامی، روز چهارشنبه ۲۹ فروردین از پرتاب موشک‌ها و پهپادها به یک پایگاه اسرائیلی به تلافی کشته شدن اعضای این گروه در حملات ارتش اسرائیل خبر داد.

رسانه‌های اسرائیلی می‌گویند چهار غیرنظامی نیز در میان مجروحان هستند که به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.

ارتش اسرائیل اعلام کرد در حمله حزب‌الله ۱۴ سرباز زخمی شدند که حال شش تن از آنها وخیم است.

این بیانیه در ادامه افزوده است ارتش پس از شناسایی چندین موشک ضد تانک و پهپاد پرتاب شده از خاک لبنان به سمت روستای عرب العرامشه اسرائیل، «منبع آتش» را مورد هدف قرار داد.

تصاویری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که برخاستن دود ناشی از حملات اسرائیل در منطقه بعلبک لبنان را نشان می‌دهد.

پایگاه خبری «وای‌نت» اسرائیل می‌نویسد سربازان این کشور در یک مرکز اجتماعی در روستای عرب العرامشه حضور داشتند که مورد حمله حزب‌الله قرار گرفتند.

روز گذشته حملات اسرائیل به جنوب لبنان سه کشته برجای گذاشت که یکی از آنها اسماعیل یوسف باز، از فرماندهان محلی حزب‌الله بود.

طی شش ماه گذشته و با آغاز جنگ غزه، اسرائیل و حزب‌الله حملاتی علیه همدیگر انجام داده‌اند که در نتیجه آن ۱۸ سرباز و شهروند اسرائیلی و ۳۷۰ شهروند لبنانی، از جمله ۲۴۰ عضو حزب‌الله کشته شده‌اند.

حزب‌الله شامگاه شنبه نیز هم‌زمان با تهاجم گسترده موشکی و پهپادی ایران به خاک اسرائیل، همراه با شبه‌نظامیان نیابتی ایران در یمن و عراق حملاتی به خاک این کشور انجام داده بود.

کشورهای غربی نسبت به گسترده‌تر شدن دامنه جنگ غزه هشدار داده و سران اتحادیه اروپا عصر روز چهارشنبه مذاکره برای تشدید تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی را آغاز کردند.

حزب‌الله لبنان به همراه گروه افراطی حماس و جهاد اسلامی فلسطین، در لیست گروه‌های تروریستی اتحادیه اروپا و آمریکا قرار دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر