ایران نیوز

چهارشنبه، فروردین ۲۹، ۱۴۰۳

پاسخ نتانیاهو به درخواست‌ها برای خویشتنداری: خودمان درباره نحوه پاسخ به ایران تصمیم می‌گیریم

 


در میانه درخواست‌های بین‌المللی از اسرائیل برای خویشتنداری و اجتناب از انتقام نظامی از ایران به خاطر حملات گسترده اخیر، نخست‌وزیر این کشور اعلام کرد اسرائیل خود درباره نحوه پاسخ به ایران تصمیم خواهد گرفت.

دفتر بنیامین نتانیاهو اعلام کرد او در دیدار با وزرای خارجه آلمان و بریتانیا از آنها تشکر کرده و گفته است: «می‌خواهم صراحتا بگویم ما تصمیمات خود را خواهیم گرفت و دولت اسرائیل هر کاری را که لازم است برای دفاع از خود انجام خواهد داد.»

سفر دیوید کامرون و آنالنا بائربوک به اسرائیل به عنوان بخشی از یک فشار هماهنگ برای جلوگیری از تشدید رویارویی بین اسرائیل و ایران انجام شد.

دیوید کامرون، وزیر خارجه بریتانیا بعد از دیدار با مقام‌های اسرائیل در جمع خبرنگاران گفت واضح است که اسرائیل تصمیم گرفته به حمله پهپادی و موشکی ایران پاسخ دهد، اما او امیدوار است این اقدام به گونه‌ای انجام شود که تشدید تنش به حداقل برسد.

وزیر امور خارجه آلمان نیز پیش از ترک اسرائیل گفت برای نخست‌وزیر و سایر مقام‌های این کشور روشن کرده که نباید اجازه داد خاورمیانه به وضعیتی بغلتد که نتیجه آن «کاملا غیرقابل پیش‌بینی» باشد.

آمریکا نیز از اسرائیل خواسته است «شکست خفت‌بار» حمله ایران برای آسیب زدن به اسرائیل را به منزله پیروزی تل‌آویو قلمداد کرده و به ایران حمله نکند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر