ایران نیوز

دوشنبه، اردیبهشت ۱۷، ۱۴۰۳

با لغو دورکاری، نیمی از کارکنان در آلمان دست از کار می‌کشند

 


کار از خانه برای اکثر کارکنان شرکت‌های مختلف در آلمان فرصتی است که نمی‌خواهند آنرا از دست بدهند. این امکان آنقدر برای کارکنان مهم است که اگر کار از خانه ممنوع یا محدود شود، نیمی از آنها کار را ترک می‌کنند.

نتیجه یک نظرسنجی سراسری از ۲۰۰۰ کارمند در آلمان نشان می‌دهد امکان دورکاری برای آنها بسیار مهم است. برای اکثر افرادی که در این نظرسنجی شرکت کردند، ترکیب کار در دفتر خانگی و حضور در اداره، بهترین مدل کاری است.

تقریباً دو سوم آنها مایلند این امکان را داشته باشند که نیمی از ساعات را در خانه و نیم دیگر را در اداره کار کنند. از هر پنج نفر فقط یک نفر ترجیح می‌دهد چهار روز یا حتی تمام وقت از خانه کار کند.

کار از خانه به ویژه زمان رفت و برگشت به محیط کار را صرفه‌جویی می‌کند و برای بسیاری به معنای وقت آزاد بیشتر، انعطاف پذیری و کار متمرکزتر است.

البته محل کار نیز مزیت‌های خود را دارد که  مهم‌ترین آن تعامل اجتماعی است. جدایی بهتر زندگی خصوصی و کاری هم برای گروهی مهم است و معتقدند بازده بیشتری دارد.

کار از خانه میراث دوران پاندمی کروناست. بسیاری پس از تجربه مزیت‌های آن دیگر حاضر نیستند این امکان را از دست بدهند. این فرصتی نیز برای خیلی از شرکت‌هااست که بتوانند در هزینه‌های خود صرفه‌جویی قابل توجهی کنند. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر