ایران نیوز

دوشنبه، اردیبهشت ۱۷، ۱۴۰۳

محمود مهرابی زندانی سیاسی محبوس در زندان دستگرد اصفهان به اتهام افساد فی‌الارض به اعدام محکوم شد


 
شعبه پنجم دادگاه انقلاب اصفهان، با صدور رایی محمود مهرابی زندانی سیاسی محبوس در زندان دستگرد اصفهان را به اتهام افساد فی‌الارض به اعدام محکوم کرده است.

بابک فارسانی از وکلای مدافع محمود مهرابی با اعلام این خبر در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر) نوشته که دادگاه از ابلاغ رسمی حکم (ابلاغ در سامانه ثنا) خودداری کرده و وکلای محمود مهرابی با حضور در شعبه صادر کننده و قرائت متن حکم، از مفاد آن گاهی پیدا کرده‌اند.

کیفرخواست محمود مهرابی مهر ماه سال گذشته به ۱۸۷ اتهام از جمله افساد فی‌الارض از سوی شعبه دوم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان مبارکه در استان اصفهان صادر شده بود.

بنا بر کیفرخواست صادره که با استناد به شکایت ۷۷ شاکی صادر شده، محمود مهرابی به «افسادفی‌الارض از طریق ارتکاب گسترده نشر اکاذیب در صفحه اینستاگرامی، تبلیغ علیه نظام، تحریک نیروهای نظامی و انتظامی به عدم اجرای وظیفه، تحریک مردم به جنگ و کشتار، توهین به بنیانگذار و رهبر جمهوری اسلامی» و اتهاماتی دیگر متهم بوده است.

صدور کیفرخواست به اتهام «افسادفی‌الارض» علیه محمود مهرابی در حالی است که هیچ مصداق عینی در عملکرد وی مبنی بر ارتکاب این فعل مجرمانه در عالم واقع وجود ندارد.

فقدان هرگونه مصداق عینی برای انتساب این اتهام علیه محمود مهرابی آنجایی بیشتر نمایان می‌شود که در کیفرخواست صادره «نشر اکاذیب» توسط وی سبب «اخلال در نظم عمومی کشور و ورود خسارت عمده به اموال عمومی» اعلام شده است.

از سوی دیگر استناد کیفرخواست به شکایت ۷۷ نفر علیه محمود مهرابی و انتساب ۱۸۷ اتهام به او با هدف گسترده نشان دادن فعالیت مجرمانه و در نتیجه انتساب اتهام «افسادفی‌الارض»، نشانی روشن از پرونده‌سازی سنگین نهادهای اطلاعاتی و امنیتی علیه این زندانی سیاسی است.

محمود مهرابی، زندانی سیاسی از بهمن ماه سال گذشته (۱۴۰۱) در زندان است و در مهر ماه سال جاری با صدور کیفرخواستی به ۱۸۷ اتهام از جمله «افساد فی‌الارض» متهم شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر