ایران نیوز

جمعه، مرداد ۱۳، ۱۳۹۶

بهمن قبادی، جدیدترین افتخارآفرینی‌اش را به استقلال کوردستان تقدیم نمود

بهمن قبادی، سینماگر کورد، جدیدترین افتخارآفرینی خود را به استقلال کوردستان تقدیم نمود.
بهمن قبادی، طی هفتەی گذشته به عنوان یکی از 25 سینماگران و تهیه کنندگان نامی و فعال قرن 21، شناخته و نام وی ثبت گردید.
این سینماگر کورد و جهان، در هنگام اکران یکی از آثارش در کشور فرانسه، ضمن تقدیم این افتخار به مسئله و خواست استقلال کوردستان گفت: “این افتخار را که به من اهدا شده است و به عنوان یکی از 25 کارگردان نام آور و فعال قرن 21 در عرصه جهانی برگزیده شده ام را به ملت مظلوم، رنجدیده و مبارزی امروز نیز مشغول تلاش برای انجام پروسه رفراندوم استقلال بوده و به سوی استقلال در حرکتند، تقدیم می کنم”.
قبادی، همچنین به انتقاد از اینکه نام کشور کوردستان در جلوی نام وی نوشته نشده است گفت: “آرزو داشتم تا ضمن قید نامم در لیست 25 کارگردان فعال قرن 21، نوشته می شد “بهمن قبادی از کشور کوردستان”، و این افتخار را با نام کشور کوردستان کسب می کردم. امید دارم تا در اسرع وقت این آرزو به تحقق بپیوندد و فیلم‌هایم با نام کشور کوردستان در اسکار شرکت کنند نه به اسم کشورهایی همچون ایران، عراق، ترکیه یا سوریه”.
کارگردان مشهور کورد، قبادی، با اشاره به ظلم‌های تاریخی که بر کوردها وارد آمده است گفت: “این حق ملت من است، به همین دلیل این افتخارم را به ملت رنجدیده، مستضعف، بی آلایش و انفال شده ام، ملت کورد در اقلیم کوردستان تقدیم می کنم. این افتخار از آن من نیست، بلکه متعلق به کسانی است که اکنون مشغول مبارزه ای مهم هستند و به زودی درخواست استقلال می کنند. استقلالی که حق صد درصد این ملت است”.

۱ نظر:

  1. درود بر این فرهیختە مرد کورد امید بە پیروزیها و افتخار آفرینهای پیاپی وی دارم

    پاسخحذف